La meva foto
Correu electronic: preverespartforana@gmail.com

PRESENTACIÓ

PRESENTACIÓ:

dijous, 22 de gener del 2015

CRÒNICA 2015



16.09.15


Resum de la reunió del passat 25 de juny:
         Els assistents i participants a la reunió vàrem ser 14, i en el dinar 15.
         Vàrem esperar l’arribada d’un arxipreste, perquè ens explicàs si a la darrera reunió dels arxiprestes amb el bisbe es va tractar el tema de la possible assemblea de capellans. Així en Jaume Mas ens va dir que a la reunió tractaren en primer lloc dels dos jubileus programats per al curs que ve, com ara el Jubileu de la Misericòrdia convocat pel Papa i el Jubileu del Beat Ramon Llull amb motiu del 7è Centenari de la seva mort.
         En segon lloc els arxiprestes tractaren amb el bisbe sobre l’Assemblea o Trobada de Preveres, prevista per al primers mesos del pròxim curs. Sembla que l’assemblea es titularà “Sobre la vida i el ministeri dels preveres” i que la primera part tractarà sobre la vida i la segona sobre el ministeri.
         I iniciàrem un diàleg obert d’una forma lliure i espontània sobre la situació en què es troba la nostra diòcesi, com també sobre el bisbe i els capellans
         Després, abans d’anar a dinar, en Toni Pujol ens va explicar a quin punt es troba la convalescència d’en Gaspar Monserrat.
         I finalment en Joan Sunyer ens va explicar la situació de Cuba, tant social, com política, com eclesiàstica.





17.06.15


Col·lectiu “Capellans de Part Forana”
            Monti-sion de Porreres                                              17 de juny de 2015

            Amics:
            El passat dia 21 de maig vàrem celebrar la nostra reunió mensual. Vàrem ser 18 assistents i seguírem el programa previst de respondre les preguntes que el bisbe havia formulat als capellans durant la reunió del Consell presbiteral de dia 7 de maig. Però no responguérem una per una les preguntes, sinó que d’una manera informal hi va haver un torn d’intervencions sobre la conveniència o no de fer una assemblea de preveres, i sobre la necessitat de fer participar els laics, conscients que una bona part del futur de les nostres parròquies haurà d’estar en mans de laics.

            A la segona part de la reunió hi va haver altres informacions, com ara: la situació del Burundi després de l’intent de cop d’Estat, la malaltia d’en Gaspar Monserrat, en Miquel Parets va informar del seu treball a Perú, en Llorenç Lladó va informar sobre uns encausats de Bunyola, i n’Andreu Genovart va explicar una proposta de catequesi per als adolescents i els joves des de 10 anys fins a 19.

            I finalment parlarem sobre com aterrar el diàleg de la primera part de la reunió, i acordàrem que a la reunió del mes de juny, que serà dia 25 a Monti-sion tractaríem sobre el tema següent:

            De cara a la possibilitat de fer una assemblea de preveres a principi del curs 2015-2016, presentar al bisbe, de part del nostre col·lectiu, unes Propostes operatives en funció d'uns objectius concrets.

            I es posaren alguns exemples:

            - Davant l’objectiu d’acompanyar el sofriment de persones concretes de la nostra societat, ¿com podríem ajudar els matrimonis separats?, ¿com acompanyar els vells més desassistits?, ¿com ajudar les al·lotes joves que han avortat?...

            - Davant l’objectiu d’una Església en sortida, ¿quines accions podríem organitzar per acostar-nos a les persones (increients o indiferents) que ja no s’acosten ells ni demanen cap servei a les parròquies?

            - Davant l’objectiu d’obrir nous camins de futur, ¿què es podria fer per ajudar a morir amb dignitat un model d’Església que s’està acabant? ¿I posant al mateix temps unes possibles bases per al nou model d’Església que encara no sabem com serà?

            I així seguint, amb un to que havia començat una mica pessimista, a poc a poc el clima es va anar obrint amb esperança. Algú va dir que estam dins una societat que s’ha tornat pagana, però un altre va retrucar dient que no tot és paganisme perquè a la nostra societat hi ha molts de símptomes de fe, d’obertura a la transcendència, a la solidaritat...

            Un altre va dir que es tracta de tancar una etapa i esperar que l’Esperit vagi obrint noves vies. I un altre va retrucar dient que no es tracta només d’esperar, sinó de sembrar les llavors i preparar positivament una resurrecció...

            De tot això i molt més parlàrem a l’anterior reunió i ens proposàrem continuar parlant-ne el mes que ve, cercant i formulant uns objectius concrets i unes propostes operatives, per ajudar a preparar, si el bisbe creu que l’ha de convocar, una fructuosa assemblea de capellans.

            Podríem reservar la darrera mitja hora de la reunió (de 12:45 a 13:15) a les informacions diverses. Per exemple,

            - Sabem que els arxiprestes es varen reunir la setmana passada a Santa Llucia amb el Consell Episcopal. Si ens poden informar dels temes tractats...

            - Si hi ha algun comentari sobre l’Encíclica del Papa “Laudato Si” i de les repercussions que haurà tingut...

            - Altres informacions...

            Confiant que ens trobarem la setmana que ve,

            Sebastià Salom, coordinador



14.05.15



Col·lectiu “Capellans de Part Forana”
            Monti-sion de Porreres                                              14 de maig de 2015

            Amics: Sé que l’anterior reunió del passat 30 d’abril va anar molt bé, perquè es varen complir els objectius marcats, que eren els de rebre una informació sobre la nova llei d’educació, la LOMQE.
            Però m’han informat que al final de la reunió no es va proposar cap tema concret per a tractar a la pròxima reunió, prevista per a dia 21 de maig a les 10h a Monti-sion de Porreres.
            Mentrestant, el passat dia 7 de maig es va celebrar una reunió del Consell Presbiteral amb dos temes damunt la taula:
            - Propostes per trobar camins en la nostra acció pastoral.
            - Proposta d’un nou itinerari d’iniciació cristiana d’infants i famílies.
            A la reunió del Consell Presbiteral no es va decidir res en concret, però es varen fer grups que, en una posada en comú posterior, aportaren les seves opinions.
            Vos adjunt unes fotocòpies per escàner per als qui vulgueu llegir les dues propostes presentades en el Consell Presbiteral.
            I vos proposaré, a títol personal, si a l’inici de la nostra reunió no hi ha una altra proposta de treball més engrescadora, que dialoguem sobre les tres preguntes (+ la quarta) que el Bisbe formula al final de la “Proposta per a trobar camins en la nostra acció pastoral”, que són les següents:

1. Què caldria fer perquè l’arxiprestat fos àmbit per fer créixer les nostres motivacions per viure el ministeri i per compartir alguna acció pastoral?
2. Són moltes les coses que hem de portar endavant en una parròquia. Però hauríem de decidir-nos per una línia d’acció que tingués capacitat d’unificar esforços i ultiplicar-hi la nostra acció. podríeu assenyalar alguna línia concreta d’acció pastoral?
3. Qualsevol organització pastoral necessita sobretot de la col·laboració de persones. Què podríem fer perquè a cada parròquia hi hagués un petit grup de laics que acompanyen el capellà en la seva missió pastoral?
4. Finalment, una pregunta també important: Creis que valdria la pena fer una assemblea de sacerdots per compartir totes aquestes qüestions, preparant-la prèviament a nivell arxiprestal?

Fins a dijous que ve, Sebastià Salom



Propostes



Bisbat de Mallorca
Delegació de Catequesi
PROPOSTA D'UN NOU ITINERARI D'INICIACIÓ
C
RISTIANA D'INFANTS I FAMILIES
164. Hem redescobert que també en la catequesi té un rol fonamental el primer anunci o «kerygma», que ha
d'ocupar el centre de l
'activitat evangelitzadora i de tot intent de renovació ec1esia!. El kerygma és trinitari.
És el foc de l'Esperit que es dóna en forma de llengües i ens fa creure en Jesucrist, que amb la seva mort i
r
esurrecció ens revela i enscomunica la misericordia infinita del Pare. En la boca del catequista torna a
ressonar sempre el primer anunci: «Jesucríst t'estima, va donar la seva vida per salvar-te, i ara viu al ten
costat ca
da dia, per il-lurninar-te, per enfortir-te, per alliberar-te», Quan a aquest primer anunci se
l'anomena «primen>, aixó no significa que esta al comencament i després s'oblida o es reemplaca per altres
continguts que el superen. És el primer en un sentit qualitatiu, perqué és l'anunci principal, aquell que sempre cal tornar a escoltar de diverses maneres i aquell que sempre cal tornar a anunciar de totes rnaneres
al llarg de la catequesi, en totes les seves etapes i moments. Per aixó, també «el sacerdot, com l'Església, ha
de créixer en la consciencia de la seva permanent necessitat de ser evangelitzat»,
165. No s'ha de pensar que en la catequesi el kerygma és abandonat darrere d'una formació suposadament
m
és «sólida», No hi ha res més salid, més profund, més segur, rnés dens i més savi que aquest anunci. Tota
formació cr
istiana és primer que res l'aprofundiment del kerygma que es va fent cam cada cap més i millor,
que mai no deixa d'il-luminar la tasca catequetíca, i que permet comprendre adequadament el sentit de
qualsevol tema que
es desenvolupi en la catequesi. És l'anunci que respon a l'anhel d'infmit que hi ha en tot
cor humá
, La centralitat del kerygma demana certes característiques de l'anunci que avui són necessáríes a
tot arreu: que expressi l'amor salvífic de Déu previ a l'obligació moral i religiosa, que no imposi la veritat i
que apel-
Ii a la llibertat, que posseeixi unes notes d'alegria, estímul, vitalitat, i una integritat harmoniosa que
no redueixi
la predicació a unes poques doctrines de vegades més filosófiques que evangeliques, Aixó
exigeix a l'evangelitzador certes actituds que ajuden a acollir millor l'anunci: proximitat, obertura al diáleg,
paciencia, acollida cordial que no condemna.
Papa Francesc, Evangelii Gaudium, 164-165
Raons de fons per fer un nou plantejament
Aquesta proposta no neix d'un caprici, sinó d'una reflexió molt profunda del Consell   Episcopal i de la delegació de catequesi sobre la catequesi actual infantil que proposam
 
a l'Església de Mallorca, en el marc de la refle
xió que hem realitzat a la nostra Diócesi,  a partir de l' Evangelii Gaudium i el Congrés per a l'Evangelització.
Aquesta proposta sera reflexionada en distints foros de la nostra diócesi, i el Bisbe  donara tres anys perqué s'apliqui a totes les parróquies.
A continuació proposam alguns punts que són el punt de partida de la realitat que vivim   en aquests moments.
1.De la catequesi preparatoria a la primera comunió en moltes ocasions hauria de néixer una continuítat a través de la post-comunió. Més bé, la realitat a la  majoria de parróquies és que després de la primera comunió els nins i les  famílies deixen de venir a la parroquia i de participar a l'Eucaristia.


2.Nosaltres, des de la parroquia, i dels equips de catequistes tenim clar que no  volem proposar la primera comunió, sinó la vida cristiana, i que l'Eucaristia és  l'aliment básic del cristiá, Per aixó tenim molt dar que l'eucaristia demana una  hábit de celebració dominical.

3.     La gran majoria de pares i mares no cerquen aquesta proposta. Cerquen fer la  primera comunió com un "ritus religiós de pas", segurament amb la millor de les  intencions. "Aixó no li fará mal als nins".
4.     En moltes parróquies, els nins i nines només participen de les sessions de   catequesi preparatoria, i quasi mai en la celebració de 1 'Eucaristia dominical.
5.    És evident que la nostra proposta amb la demanda real dels pares no
coincideixen, i vet aquí la font de frustracions i mals entesos
6.    Per altra part, la realitat de la catequesi de família ha esdevingut una bella experiencia per a moltes parróquies, si bé, també som conscients que hi ha molts  de pares, tot i oferir la catequesi setmanal; opten per la catequesi de famílies com  un trámit que cal fer per poder aconseguir la primera comunió dels fills.
7.    És evident que amb la catequesi de farnília hem aconseguit que molts pares
venguin 10 cops a l' any i sentin un missatge, pero estam convencuts que si no hi
ha un "desig", encara que sigui molt simple i inicial, de recerca de Déu, tant per
part de les farnílies com dels nins, no és possible fer un procés d'iniciació
cristiana, i tot el que es construeix corr el perill d' edificar-se sobre arena.
8.    Hi ha pares i mares, fins i tot nins, que desitgen un procés de fe per els seus fiUs,
o al manco el podem intuir
i desitjar, i es troben que han de conviure amb
persones que cerquen una altra proposta.
9.    Fa massa anys que repetim: "al manco vénen, aprofitem-ho", "feim el que
podem", "quelcom els queda" .
..
10.Estam convencuts que no té sentit un procés d'iniciació cristiana o de catequesi
només pels infants, sense implicar l'adult
.
11.També som conscients que és molt dificil "negar la primera comunió". Sí
establir algunes condicions i algunes millores, d' acord amb la realitat
.
12.Hi ha un darrer detall que també hem tengut molt en compte amb la nostra  reflexió, i són molts els catequistes que ens ho han comentat: el Catecisme Jesús  és el Senyor és molt elevat per els nins. En primer lloc, perqué molts a segon
curs d'Educació Primaria encara no tenen assolit el procés de lecto-escriptura  (no comprenen el que Uegeixen),
i per altra part vénen a catequesi sense haver  rebut el primer anunci de la fe.








Davant aixó, que podem fer? Punts claus de la nostra proposta:
1.    Recuperar la vinculació de la catequesi infantil amb la celebració del Dia  del Senyor. La catequesi no es pot entendre com una activat extraescolar més,  sinó com una experiencia molt lligada a la celebració de l'eucaristia i al  diumenge.

2.Oferir la catequesi de familia a tots els pares i mares, garantint la llibertat, /  fi que el pare que vulgui pugui optar per un acompanyament de la família i un  procés de catequesi d'adults. Caldrá garantir aquesta oferta des de la unitat de  pastoral o des de l'arxiprestat, si no es pot des de la cada parroquia.
3.Situar l'edat de la primera comunió al final del4t curs d'Educació Primaria (als 10 anys), després d'haver fet dos cursos de catequesi. En el cas de dos  germans, perque puguin combregar junts, es pot admetre que el petit faci la  Primera Comunió després del primer curs de catequesi, si té nou anys fets i els  pares es comprometen que continui després la catequesi.
4.Els nins seguiran el procés catequétic a partir del Catecisme Jesús és el Senyar,  seguint la proposta que fa el SIC, durant els cursos de 3r i 4t d'EP. Quan els nins  estiguin en el curs de 2n d'EP ja seran convocats per la parroquia, per poder  tenir alguns encontres de primer anunci i despertar en la fe tota la família  plegats.
5.Oferir com a diócesi de Mallorca un Pla Global d'Iniciació Cristiana
d'i
nfants, adolescents, joves i adults, que inclogui una etapa catequética fins  als 14 anys, continuant amb un moviment dio cesa d'infants, joves i adults.

PROPOSTA CONCRETA PERA LES PARROQUIES
A) CONVOCATORIA 1 ANUNCI PER A LES FAMÍLIES
Es continuaria convocant a totes les famílies dels nins i nines que han de comencar el  segon curs d'Educació Primaria (7-8 anys).
A aquestes famílies se'ls fará una proposta d'uns encontres de famílies per tal de  descobrir quina és la proposta que els fa l'Església, i més concretament, la parroquia,  per l' educació en la fe dels seus fills.
Tal i com apuntávem en els tres primers números del principi d'aquest document, de les  raons per un nou plantejament, ens adonam que la nostra proposta no coincideix amb la  demanda real dels pares. És per aixó que proposam aquest primer any de "tastar" del  que sera la nostra proposta.
Es tractará d' encontres de primer anunci per fer explícita la nostra proposta de  seguiment de Jesús als pares i mares. Mentre, els nins gaudiran d'un matí o un  capvespre lúdic i d'iniciació als elements més básics de la vida cristiana.
Evitarem parlar de catequesi preparatoria per a la Primera Camunió. La pregunta  no és: vals que el teujillfaci la primera comuniá, a rebi el baptisme? Sinó, vals que  el teufill sigui cristia?
Cal deixar ben cIar ja des del principi que la nostra proposta no va dirigida a  aquelles persones que només cerquen fer la primera comunió dels seus fills (i s'ha'  de dir clarament, encara que tenguem por de perdre persones), sinó d'oferir-Ios una  experiencia de creixement en la fe per a tota la família, no nomes per aquell nin que  ha de fer la primera comunió. EIs volem oferir un ambient educatiu per els fills i .alhora un espai adult perque els pares puguin compartir les grans inquietuds de la
seva vida
, des de la perspectiva de la fe cristiana.
Evidentment, en un moment del camí, els nins faran la primera comunió i de més  grans podran rebre el sagrament de la Confmnació. Pero el que els proposam és una  experiencia familiar de vida cristiana que té com a terme una comunitat,  generalment parroquial.
Inicialment els proposarem tres encontres a la parroquia, si bé, també es pot organitzar a  nivell d'unitat de pastoral o d'arxiprestat.
La delegació de catequesi fará una proposta concreta per aquest primer any, i una  formació adequada per els catequistes.
L'objectiu és que al [mal d'aquest primer curs els pares hagin captat més en que  consisteix la nostra proposta d'educació amb la fe, i alhora per la parroquia hagi suposat  un primer contacte amb els pares i mares.
Evidentment pot passar que no venguin tots els pares. No es tracta de proposar-ho  obligatorio Aquesta expressió l'hem de llevar delllenguatge adult. Millor plantejar que  és necessari o convenient, si realment estan interessats en l' educació cristiana dels seus  fills. Pensem que no és obligatoria fer la primera comunió ... En tot cas, els pares que  venguin seran els que segurament estaran interessats en fer un camí, i és per a ells que la  parroquia valla pena que aposti.
En aquests encontres els proposarem els dos itineraris que vénen a continuació.
B) ITINERARI DE CATEQUESI PER ELS NINS 1 NINES
Aquest itinerari tendría una etapa previa que hem descrit anteriorment, que coincidiria  quan els nins fessin el segon curs d'educació primaria.
L'itinerari própiament catequetic coincidiria amb els cursos de tercer i quart curs  d'educació primaria (8-10 anys). Al final d'aquests dos cursos s'oferiria als nins la  possibilitat de celebrar la Primera Comunió.
Aquest itinerari s'oferiria a nivell parroquial.
El dia de la catequesi seria o bé el dissabte capvespre o el diumenge, per tal que la  sessió de catequesi estas estretament connectada amb l' eucaristia dominical.
Es seguiria un ritme quinzenal. Així, a les parróquies amb molts de nins, podríen  alternar entre un dissabte els nins del primer any i un dissabte els nins del segon any.

a)Els nins que estan al tercer curs d'E. Primaria seguirien el primer quadem  d'acord amb el Catecisme Jesús és el Senyor.
b)Els nins de quart curs d'E. Primaria seguirien el segon quadern d'acord
amb e
l Catecisme Jesús és el Senyor. Al fmal d' aquest any hi situaríem la
recepció de la primera comunió
.
C)ITlNERARI CATEQuETIC PER ELS PARES 1 MARES AMB ELS SEUS  FILLS
A tots els pares que participen de la catequesi se'ls oferirá també un itinerari per els  pares i mares, per aquells que ho vulguin.
No és una proposta alternativa, com :feiem abans a la catequesi de família: es triava  entre la catequesi setrnanal i la catequesi de família. En aquest cas, se'ls ofereix als  pares una proposta adulta per ells, perqué els qui vulguin, puguin créixer en la fe. Es  tracta d'una proposta afegida.
Es proposa a l'adult, pare/mara que comenci un procés d'iniciació o de re-iniciació a la  fe. I el convidam a venir amb tota la família 10 encontres a l'any, amb tots els seus fills,  no només amb aquells que estan a l'edat catequética per fer la primera comunió. Mentre  e1s pares tenguin la sessió catequética, als fills els farem una proposta de jocs  catequétics, ja que ells seguiran el procés normal de catequesi a la seva parroquia, cada
quinze dies, juntament amb l
a participació a l'Eucaristia.
Els encontres a ser possible seran durant el cap de setrnana (dissabte horabaixa,  diumenge matí o horabaixa).


PREGUNTES QUE ES FAN ...
Si els nins ten en futbol o activitats el cap de setmana no podran venir a catequesi  durant el cap de setmana ... com ho faran per fer la primera comunió?
- Els pares estan obligats a escolaritzar els seus fills per a l'educació primaria i  secundaria. No estan obligats a que vagin a futbol ni a fer la primera comunió.

És una decisió que pren la família de prioritzar. Com a Església hem estat  molts anys afavorint que tots hi poguessin venir, posant el máxim de facilitats, deixant que l'entrenador, per exemple, marcas els dies que hiha d'haver
catequesi
... posar tantes facilitats ens ha duit a engendrar més cristians?  
c)Els nins que estan al tercer curs d'E. Primaria seguirien el primer quadem  d'acord amb el Catecisme Jesús és el Senyor.
d)Els nins de quart curs d'E. Primaria seguirien el segon quadern d'acord
amb e
l Catecisme Jesús és el Senyor. Al fmal d' aquest any hi situaríem la
recepció de la primera comunió
.
D)ITlNERARI CATEQuETIC PER ELS PARES 1 MARES AMB ELS SEUS
FILLS
A tots els pares que participen de la catequesi se'ls oferirá també un itinerari per els  pares i mares, per aquells que ho vulguin.
No és una proposta alternativa, com :feiem abans a la catequesi de família: es triava  entre la catequesi setrnanal i la catequesi de família. En aquest cas, se'ls ofereix als
pares una propost
a adulta per ells, perqué els qui vulguin, puguin créixer en la fe. Es  tracta d'una proposta afegida.
Es proposa a l'adult, pare/mara que comenci un procés d'iniciació o de re-iniciació a la  fe. I el convidam a venir amb tota la família 10 encontres a l'any, amb tots els seus fills,  no només amb aquells que estan a l'edat catequética per fer la primera comunió. Mentre  e1s pares tenguin la sessió catequética, als fills els farem una proposta de jocs  catequétics, ja que ells seguiran el procés normal de catequesi a la seva parroquia, cada
quinze dies, juntament amb l
a participació a l'Eucaristia.
Els encontres a ser possible seran durant el cap de setrnana (dissabte horabaixa,  diumenge matí o horabaixa).
PREGUNTES QUE ES FAN ...
Si els nins ten en futbol o activitats el cap de setmana no podran venir a catequesi  durant el cap de setmana ... com ho faran per fer la primera comunió?
- Els pares estan obligats a escolaritzar els seus fills per a l'educació primaria i  secundaria. No estan obligats a que vagin a futbol ni a fer la primera comunió.
És una decisió que pren la família de prioritzar. Com a Església hem estat  molts anys afavorint que tots hi poguessin venir, posant el máxim de facilitats,
deixant que l'entrenador, per exemple, marcas els dies que  catequesi ... posar tantes facilitats ens ha duit a engendrar més cristians?
 ***************************









 20.04.15

Capelllans de Part Forana
  Monti-sion de Porreres                                                          20 d’abril de 2015

            Als capellans que assisteixen a les reunions del Col·lectiu “Preveres de Part Forana”:
            El pròxim dia 30 d’aquest mes d’abril, dijous, a les 10h del matí ens reunirem per a la nostra reunió mensual. D’acord amb la proposta del mes passat, el tema que tractarem serà sobre la reforma educativa, anomenada LA LOMQE. Em vaig posar en contacte amb en Jaume Gual i en Domingo Mateu i ells dos en parlarem amb en Jaume Oliver. I ells tres decidiren convidar un inspector actual, en Pere Moyà Niell, que diuen que coneix molt millor que no ells la nova llei. Així que serà aquest darrer el qui vendrà a explicar-nos la reforma educativa, acompanyat per en Jaume Gual.
            A les 11:30 tendrem l’aturadeta de costum amb una taceta de cafè.
            Abans d’acabar, es deixarà un temps per a les informacions diverses que hi pugui haver, i també per a triar el tema per a la reunió del mes de maig, que no serà el darrer dijous perquè és la festa de Jesucrist Gran Sacerdot i tendrem la trobada a Lluc, sinó que serà el dijous dia 18.
            A les 13:15: Final de la reunió i dinar
            Sebastià Salom
-------------
Resum de la reunió del passat dia 26 de març.
            Els primers que arribarem a Monti-sion foren els representants de l’Obra Cultural Balear i ens exposaren els objectius de la seva campanya:


Per la Llengua, la Cultura i el País, Conversem

            Més que una conferència va ser una explicació planera, amb un diàleg entre tots els present sobre la situació actual i els projectes de l’OCB. I especialment de cara a la celebració de la DIADA PER LA LLENGUA I L’AUTOGOVERN de dia 25 d’abril.

            Després del cafè, els representants de l’OCB se n’anaren i continuàrem amb les informacions diverses i elegírem el tema per a la pròxima reunió de dia 30 d’abril.
-----------------------------



26.02.2015


Resum de la reunió del passat dia 26 de febrer.
            Com estava previst a la carta de convocatòria començarem llegint la pregunta de l’ordre del dia: ¿Quines experiències personals he tengudes o tenc amb grups o amb persones, que es poden considerar de pre…, de pro… o de post… evangelització?
            I iniciàrem un diàleg. Les aportacions es varen moure primer sobre diferents contactes amb grups informals que estan al marge de l’Església oficial però interessats en temes de fe (Pere Mascaró). Després es va parlar de contactes amb famílies o amb grups d’amics o trobades particulars (Andreu Genovart, Jaume Alemnay, Pere Fons, Llorenç Lladó). Alguns digueren com aprofiten els contactes parroquials, com són les misses dels funerals, o les peticions de sagraments, o les confraries (Sebastià Salom). Uns altres eren de l’opinió que a través dels sagraments difícilment arribarem a res consistent (Jaume Alemany). Es va parlar de la importància d’escoltar situacions i d’humanitzar. Es va parlar de la visita pastoral del bisbe programada a Manacor amb el lema d’humanitzar la Ciutat i de trobar-se amb diferents grups culturals i dels mitjans de comunicació (Andreu Genovart).
            A la segona part, hi va haver algunes respostes a les dues preguntes proposades: ¿Com m’he sentit evangelitzat (o m’hi sent actualment) per la gent amb la qual m’he relacionat? ¿Com volem esser evangelitzats per la gent amb la qual ens relacionam?
            Hi va haver diferents aportacions. Es va parlar de les vivències en el Tercer Món, sobretot en temps de guerra, com hi havia persones capaces de perdonar els qui havien assassinat els seus fills (Tomeu Barceló). Un altre va treure l’exemple d’algun pare de família, de com es preocupa, acompanya i estima els seus fills. Algú va dir que se sent evangelitzat davant els qui sofreixen, perquè estimen. Un altre va dir que sent evangelizat quan veu grups que viuen l’esperit comunitari.
            Es varen fer també alguns comentaris sobre la conferència del dia anterior sobre la família....
            I moltes més coses, de les quals no vaig prendre nota i no record.
-----------------------





Per la Llengua, la Cultura i el País, Conversem

1. Què és "Conversem"?
La campanya “Conversem” és una iniciativa pensada perquè la societat mallorquina prengui consciència de la importància que tenen la llengua, la cultura i l'educació, i del maltractament fiscal que pateixen les Illes Balears.
Perquè és important que els ciutadans, independentment dels seus orígens o de la llengua que parlin, coneguin i valorin com a pròpies les senyes d'identitat de Mallorca, única manera d'estimar-les.
I perquè és important, també, que, com a resultat d'aquesta valoració, en siguin activistes, és a dir, que les defensin i les promoguin en el seu entorn social i en el seu dia a dia.
2. La participació ciutadana, fonament de la campanya
Amb “Conversem” l'OCB vol arribar directament, a través d’una gran campanya de participació ciutadana, a diferents sectors socials amb l'objectiu d'activar-los a favor de la llengua, la cultura i l'educació.
Durant els propers mesos l'entitat farà trobades de petit format amb milers de persones, amb entitats i col·lectius diversos, per fer arribar al conjunt de la societat la necessitat de mobilitzar-se a favor de les senyes d'identitat pròpies. Perquè són els ciutadans els que han de ser agents actius d'un canvi a favor de la llengua, la cultura i el país.
La legislatura que acaba ha estat marcada per atacs sense precedents per part del Govern, el Consell i l'Ajuntament de Palma a la llengua, la cultura i l'educació. “Conversem” servirà per a denunciar aquests retrocessos i per a fer prendre consciència de la necessitat de recuperar el consens polític i social que varen significar en el seu moment l'Estatut d'Autonomia i la Llei de Normalització Lingüística.
La campanya servirà, també, per a donar a conèixer les diverses propostes que fa l'OCB per a rectificar aquestes mesures i per a recuperar la pau social perduda durant els darrers quatre anys. Unes propostes que tendran com a base rectificar tots els retrocessos que s'han produït durant aquest temps.
Els grups de persones interessats en fer actes de la campanya us podeu posar en contacte amb nosaltres a través del telèfon 971 723 299 o del correu electrònic comunicacio@ocb.cat. També podeu parlar amb la delegació de la nostra entitat en el vostre municipi.
3. La llengua, la cultura i l'educació, bases d'un país millor
L'OCB vol fer, amb aquesta campanya, la seva contribució a la construcció d'un país socialment més cohesionat. Un país que garanteixi a tots els seus ciutadans el dret a conèixer i a viure de manera normal en la llengua pròpia. Un país que sigui més culte, més orgullós de les seves arrels mil·lenàries i alhora més obert a la modernitat. Un país que garanteixi la igualtat d'oportunitats de tots els seus ciutadans a partir d'una escola de qualitat i en català. Un país que gestioni els seus recursos econòmics a favor de la seva població. Un país que, com a conseqüència de tot això, sigui més lliure i més democràtic.












 Arxiu  adjunt
 


D E S C R I P C I Ó
                  Cal partir de la realitat concreta que estam vivint. Estam vivint en l’actualitart una situació:
                 PRE   >>>  Venim de una Església amb história, amb unes arrels.
                PRO   >>>  Vivim la situació de “ a favor de “.
                  PRE  -  PRO:  Constitueixen la cara de la realitat. Però no és la totalitat, la realitat és CARA  I  CREU
                   La CREU és  >>>> POST : la realitat concreta que tenim a l’Església, les Parròquies com estan, la gent com està. Els afegitons que s´han anat adherint i a vegades constituïts com a fonamentals al llag de la história.
                    Tot això es va donant en una concreta realitat. Una realitat que ens condiciona, que és aquí, davant de nosaltres. La secularització, la increença, les restes d’una fe sociològica, el tancament en el culte, la pietat popular, el fonamentalisme …. És la nostra concreta realitat. Partim d’una gent que coneix unes noves de Déu (d’abans )  i que les ha rebudes, que en un moment aquestes foren importants, almanco estaven presents i determinaven pensament i actuacions, valoracions …. Molts de cristians han aparcat això com una cosa del passat, que visqueren, però que avui no té cap incidència, potser ho rebutgen o està allà en el baül dels records.
                    Al costat hi ha una massa de gent que ni en té cap notícia, ni se´n parla, ni tampoc tenen cap record que els referenciï, res, ni positiu, ni tampoc negatiu.
                    Per a molta gent el referent que tenen de la fe està plenament envoltat, imbuït de clericalització, i molts d’ells, la majoria, rompen amb lo eclesiàstic que era el seu únic referent. El seu referent no fou  JESÚS. La crítica, els records són clericals, i ara  han passat per lo clerical.
                      Dins aquesta realitat és on avui ens demanam com anunciar l´Evangeli. Evidentment enfront d’aquesta realitat concreta els primers sentiments són:
A)     IMPOTÈNCIA
B)     PERPLEXITAT
                 Dintre d’aquesta situació potser cal apuntar unes pistes referents de cami:

DEIXANT   CREIXER :   Aquesta situació ens convida a un moment de “retirar-se”, que no és lo mateix que abandonar, sinó exercitar-nos en deixar que faci el camí. Es l’actitut del Déu que després de la Creació es retira, ha acabat la seva feina i deixa en mans dels homes la llibertat de lo creat, deixant que l´home vagi fent el seu cami, que sigui autònom.
            Un camí de no posar-nos en el centre, d’una Església des-clericalitzada.

PER CONTAGI:    Sens dute el referent és essencial. Cal demanar-nos: ¿Tenim febre per contagiar?  ¿O hem perdut la pólvora i la metxa está banyada ? Què és lo que veritablement volem oferir.
                        Potser seguint el llenguatge bíblic sigui important suscitar la set. Cal esbrinar la realitat de que la set de la gent només és la mateix set nostra. De seguida quan no acudeixen ja pensam que no tenen set.  No tenir set d’Església no vol dir per res que  no tenguin set. Tenen la seva set. Jesús parlava a la gent de set, però no era set de caire religiós. En la realitat d’avui estan succeint fets que ens parlen de que la gent té set, que es mou, que col·labora, que se solidaritza, que es mostra que hi és , que acudeix a manifestacions, que es mou, que opina, que cerca …. No és això set ?
                         Una qüestió que ens hem de demanar és si avui retenim l´aigua del pou de la vida (la tancam exclusivament en lo religiós i no en l’amplitud de la vida) o si aquesta aigua del pou s´ha anat perdent per un pou crivellat que ha anat perdent l´aigua. ¿No estarem reclosos a casa, porucs per lo que hi ha i per la impotència, per la perplexitat en espera de que venguin i se’ns seca el pou ?
                       El Papa Francesc parla sovint des d’aquestes realitats:
Església que surt
Prefereixo una Església accidentada.
De recerca, creativa, malgrat s’equivoqui.
No tancada en ella ni els seus esquemes.
               Partint de la paràbola de l´ovella perduda que es deixen les 99 per anar a cercar-la, ¿potser ens cal entendre que sols en tenim una, la que ve al Temple i la nostra tasca és deixar-la una mica per anar a cercar les 99 restants que són a fora ?
                Caldrá anar entenent que els que vénen a demanar Sacraments, pietats.. volen “pentinar les ovelles”, enllestir-les….. com es diu.
QUINES     ACTITUDS

>>  DESCENTRAMENT:  Necessitam una ESGLÉSIA MÉS EXTROVERTIDA, no tant concentrada en lo seu, en el seu món , en les seves coses, sinó precisament DESCENTRADA, on el centre no és ella. Des d’aquesa mirada podem entendre lo que són les PERIFÈRIES: tot allò que no està en l´àmbit del centrament en la Església, allò que cau enfora, que està allunyat, o que nosaltres ens hem allunyat d’ells, o els hem exclosos, o se senten exclosos, en tots el àmbits.
         Avui una de les mirades que cal corregir és que el referent de les Comunitats és si hi ha capellà o no. D´aquesta manera ¿es pot parlar d’Església en sortida, quan s’estan abandonant els pobles petits? Sortida on ? Vers on? Per què
          Una de les constatacions que potser cal fer és el reconeixement que potser es trobi molt més gruix creient fora de l’Església que en le si de la mateixa Església. Potser és necessari aprendre a anar llegint la realitat que ens envolta des dels ulls i la valoració del Regne i no de la valoració religiosa i l´esquema de pertenença a l’Església. La valoració ens canvia completament, i també la relació.
          Des d’aquesta perspectiva concreta potser cal ser una mica “ATEUS” i anar llegint la realitat des del Déu de Jesús  >>>> aixó ens romp les nostres pròpies seguretats, ens ajuda a entendre a ser tolerants i crítics no sols amb la gent, sinó amb nosaltres mateixos.
            De l´axioma “ Fora de la Església no hi ha salvació possible”, que no sols hem predicat, sinó que hem viscut i seguim vivint, traduït a clericalisme, potser ha de ser reconduïda per “FORA LA DE LA VIDA, FORA DE LA GENT NO HI HA POSSIBLE SALVACIÓ.”  Es tracta d’una sortida més insegura, que ens causa perplexitat, impotència, que no en sabem, que no dominam, que ens fa aprenents….  Però és sortida més compromesa. Es la intuïció que Francesc repeteix: “ No al FUNCIONARIAT”. No som funcionaris. I no ser-ho exigeix no esperar que venguin ells a cercar qualque cosa: una missa, un funeral, un Sagrament, un paper, una bossa de menjar, una ajuda econòmica …. No és suficient pensar “SOM AQUÍ” , “VENIU”. Es cert que ells s´han de integrar, però caldrà no esperar a casa, sinó sortir a ells.
         “Tant va estimar Déu el món que envià el seu Fill”. “Estimar el món“. Lo que mou el Pare és l’estimació que té al món, a la gent. El fet d’anar-hi és ja una font de fecunditat no sols per a ells, sinó per a nosaltres, d’enriquiment.  Parlam que a missions ens aporten molt als que hi anam, que anam a Evangelitzar i sortim Evangelitzats. No és aplicable això aquí i ara ?  ¿Què és lo que ens evangelitza allà? ¿És lo religiós o la seva vida, la cultura, la forma de viure, la xocant realitat contrastada amb la nostra …?  No és pòssible fer-ho aquí ?  Per qué ?
>>    ESGLÉSIA  JOANICA Referéncia a Joan Baptista, a la seva figura i cami. La realitat que ens arriba diariament és que vivim en una societat on lo cristià té menys pes de cada dia, i precisament acostumats a que era el referent religiós, cultural, de poder, social …
               Enfront a això se’ns apunta a una ESGLÉSIA  PRECURSORA , una Església amb un projecte, amb una proposta, profètica. Amb la conciència que nosaltres no som la veu, podem ser uns indicadors de camí, però no som camí, i manco l´únic camí. Com a Església precursora, tenim conciéncia de que som purament una veu, però no un poder, ni l’exclusivitat de la veritat. Mentres mantenguem el poder, la veu no esdevé precursora, sinó que és percutora, que sona per damunt de la resta, que imposa, que grinyola, que es mira a ella i des d’ella als altres .

>>      ESGLESIA  PROPERA  I  APROPADORA:  Seguint una mica la imatge de Joan, cal ser “ANIVELLADORS”, és la tasca de fer de pont (pontificar en aquest sentit) perquè la gent pugui passar. Es tracta d’una Evangelització inculturada en la nostra realitat. Cal atendre la realitat de la gent que tenim. Apunt primerament al seu llenguatge; parlam el nostre propi llenguatge que no és el de la gent ni entén lo que deim; hem fet un llenguatge específic religiós que no connecta amb el llenguatge de la vida, del carrer. Si  no parlam el mateix llenguatge: com volem Evangelitzar? Referim que no van de res, que no connecten… ¿no serà que no parlam la seva llengua ?  ¿Com podem parlam la seva llengua si  no estam al carrer, allà on es  mouen i on bateguen?
              Cal atendre el nivell de cultura. Hem perdut el  món de la cultura, que avui també és una de les perifèries; manca la presència en el món cultural. La cultura pròpia del lloc va marcant territori, té el seu propi àmbit dins el lloc geogràfic i social, i no intervenim, no hi som, el deixam perdre, l´oblidam.
              Potser una de les realitats d’avui en tots el àmbits globalitzats és que volem canviar lo MACRO ( Política ) i lo MICRO ( El cor de la persona ), però ens resta el món els MEZZO ( els ámbits mitjans ), les realitats mitjanes que ens envolten i que ens passen desapercebudes. LaCultura és cert que ha de ser Universal, però no pot ser universal si oblida lo local, de la mateixa manera que no hi ha Església Universal sense Església Local, o estimació universal, sense amor concret i localitzat.
            Francesc ens recorda de una i mil maneres que la proximitat és esencial:
No ser Bisbes de Aereoport.
No ser funcionaris.
Fer olor de ovella.
            Ens està convidant de fet a una manera, a un estil d’esser-hi present,  des de la igualtat i la recerca conjunta. Aquest acompanyar des de la igualtat ens du a la valoració de moltes coses que ens depassen, potser ens ajudi a valorar “el martiri de la paciència “, o “martiri dels ideals “ que potser seria lo contrari a viure el replegament a les casernes o la frustració del que no hem fet o de lo que no hem sabut fer o de lo que  no ens ha sortit. Cal tenir present la impotència per aprendre a integrar-la com a component del mateix camí.
                Potser que una eina que ens pugui ajudar sia que pel camí de l’atenció, de l’escolta, puc arribar a entendre.

ESGLESIA   SAMARITANA:
      A >>  Esser una ESGLESIA  NECESSITADA  ( La Samaritana: Jo. 4 ) i precisament perquè està necessitada és dialogant. Demana aigua, i la demana perquè la necessita, té set peró no té corda ni poal per treurer-la, a més el pou no és seu. No es tracta de una estratègia per entrar i col·locar la doctrina, l´anunci, sinó que mostra la seva vertadera necessitat, no l’amaga, s´asseu al mateix nivell.  Demana, aprèn a demanar i no sols a donar, ni solucions, ni llum, ni coses…. I ho demana a una dona. Què me pot ensenyar una dona? Estranyesa dels deixebles que no ho entenen i romp els esquemes culturals de la gent, lo que sempre es fa.
              Ho sabem tot!!! No demanam als qui en saben, ni ens fiam del que ens diguin, sembla que en sabem més que ells. Jesús mostra que té set. Si no tenim set, no demanam. Jesús se sent indigent, necessitat i aprèn a demanar i a rebre i a agrair. Es cert que Jesús té què oferir-li, peró necessita, demana, no és una postura, sinó una realitat.
        En qui confiam ?  ¿De qui ens fiam: seglars, dones, els que en saben més que nosaltres ….? ¿Els deixam fer o hem de supervisar ? ¿Hem de donar el vist i plau ? ¿Els hon hem d’ensenyar tot perquè ells no ho han fet mai i  no en saben ?

B  >>   ESGLESIA  HOSPITAL :  a l´estil del Samarità  ( Lc. 10, 38 – 42 ) Recull els ferits, els nafrats. Atenció des de l’acollida, mira per les voreres, per les perifèries, ell va pels camins, està al carrer, transita.
                 Mostra el Déu que cerca fins a trobar, no atura. Es samarità, contraposat als d’actitud religiosa. Qui som jo per jutjar ?  En nom de qui jutjo ? Mostra una simple preseència guaridora; més que guarir sols posa ungüent a la ferida, la fa menys dolorosa, no hi ha doctrina, sol proximitat i acollida misericordiosa. La proximitat és la seva paraula.

C  >>  ESGLESIA  PONT :  Es la referencia a la dona siro-fenícia (Mc. 7, 24 – 28 ) Es la imatge de la Església intercessora, que prega , que parla, que intercedeix en favor de. Aprèn dels petits, dels llunyans, no sols dels “meus”.  També el quissonet té dret a menjar. La paraula i les reflexions dels llunyans, dels exclosos, dels que no entenen res, dels que no en saben ens alliçonen i ens fan canviar.
            Saber aprendre de lo que ens ensenyen i reconeixer que ens alliçonen: “ Dona, tens raó ”. Ho diu, ho proclama, ho admira. Es deixa convèncer i es deixa ensenyar. Potser estam en un moment que més que mostrar-nos com a mare i mestre, cal tenir l’actitud de deixeble, d’alumne, d’aprenent, d’escoltador…   Aceptar que hem d’aprendre   >>>>>>>>>>> Lo contrari i oposat a la actitud clerical.


Capelllans de Part Forana

  Monti-sion de Porreres                                                         11 febrer de 2015



            Als capellans que assisteixen a les reunions del Col·lectiu “Preveres de Part Forana”:

            Si aquesta vegada vos envii la convocatòria amb més antelació de l’habitual no és perquè ho tengueu més fàcil d’oblidar-vos-ne, sinó perquè tengueu més temps de preparar la reunió, perquè és entre tots que haurem de contestar unes preguntes per al diàleg. Però primer donaré una mica de compte o resum de la reunió anterior, feta el passat dia 29.

            Una abraçada, Sebastià Salom


Resum de la reunió del passat dia 29 de gener.
            1.- Seguint l’ordre del dia previst, el Tomeu Bennàssar va dirigir la primera part sobre el tema següent: Quina pastoral hem de promoure, a partir de l’exhortació apostòlica del papa “Evangelii Gaudium”.
            I ens va donar tot un seguit d’indicacions, que després comentàrem i completàrem en el diàleg. Entre moltes altres reflexions, ens va dir que no es tracta d’autoanunciar-nos, que hem d’evitar el perill d’una església autoreferencial i que hem d’anunciar l’Evangeli per contagi, des de la impotència i la perplexitat. Ens va parlar de saber estar atents, abans de voler entendre. Ens va parlar de partir del “pre” (una església precursora) i del “pro” (una església propera), però també del “post” (una església post..., de cara als cristians que encara s’acosten adesiara a les parròquies). Ens va parlar d’una Església samaritana (la que té set i no té ni poal ni corda, la que acull els caiguts a les cunetes, i la de la dona siro-fenícia que intercedeix a favor del qui vénen de fora)… Perdonau el resum tan resumit, però resumir l’allau d’idees i de continguts de les paraules d’en Tomeu Bennàssar, a mi no em resulta gens fàcil. I que em perdoni en Tomeu si no he estat prou feel a la seva exposició.
            Nota: Per als qui no vengueren a la reunió del passat gener, però també per als qui hi assistírem, ens pot ajudar moltíssim un resum més extens de l’exposició que va fer en Tomeu Bennàssar, elaborat per en Pere Mascaró i que vos remet en un arxiu adjunt.
            2.- A la segona part, després del descans i del cafetet, en Llorenç Lladó ens va oferir dos fols on hi havia el resum del tema del llibre “Grupos de Jesús” d’Antonio Pagola. El mateix Llorenç va dirigir el tema i el diàleg sobre el text evangèlic “Demanau, cercau, tocau de Lluc 11, 9-13”.
            El diàleg va ser enriquidor sobre el què cercam, el què demanam, i sobre l’Esperit Sant, que hauria de ser el principal objectiu de la pregària.
------------------
Proposta per a la PRÒXIMA REUNIÓ DE DIA 26 DE FEBRER.
PRIMERA PART: Cada un dels assistents durà pensada una resposta a la pregunta següent:
            ¿Quines experiències personals he tengudes o tenc amb grups o amb persones, que es poden considerar de pre…, de pro… o de post… evangelització? (torna llegir el resum de la reunió de gener).
SEGONA PART: Cada un dels assistents durà pensada una resposta a cada una d’aquestes dues preguntes:
            a- ¿Com m’he sentit evangelitzat (o m’hi sent actualment) per la gent amb la qual m’he relacionat?
            b-¿Com volem esser evangelitzats per la gent amb la qual ens relacionam?
----------
            Idò, fins a la reunió. És important la màxima puntualitat possible i una participació activa de tots.
En nom del col·lectiu, Sebastià Salom






 2ª)


Col·lectiu Preveres de Part Forana
            Monti-sion de Porreres                                              21 de gener de 2015

            Amics del nostre col·lectiu.
            En primer lloc un desig de BON ANY NOU 2015.
            A l'anterior reunió de dia 30 de desembre els assistents fórem 12. I tenint en compte el dia de fred i vent que feia, se’ns pot qualificar de “valents”. Alguns, com en Tomeu Bennàssar, en Tomeu Tauler i n’Andreu Genovart, (i segurament me n’oblid d’altres) havien excusat la seva absència per motiu de constipats griposos i altres empirreumes.
            Començàrem, sense la presència del primer ponent, que havia de ser en Tomeu Bennàssar, però en Bernadí Seguí va encetar el tema, llegint un paràgraf de l’encíclica Evangelii Gaudium, on el papa ens parla de “primerear” i de quatre característiques més de tota evangelització. I a continuació s’obrí un diàleg sobre diferents experiències pastorals del “primerear”, tant amb persones que no freqüenten les esglésies com també amb les que coneixem de sempre. I entre altres coses va quedar clar que no hem d’intentar “adoctrinar”, sinó sobretot fer-nos preguntes nosaltres mateixos en veu alta i ajudar que els altres també se les facin. I saber escoltar, sobretot saber escoltar.
            Després del cafè i la galleteta, continuàrem una estona més sobre el tema del “primerear” i després en Llorenç Lladó va començar l’explicació del primer tema sobre el llibre “Grupos de Jesús” de Pagola. Després de l’exposció detinguda d’en Llorenç s’inicià un altre diàleg: Algun dels presents exposà la seva experiència tinguda amb un grup que treballa aquests temes i va dir que no s’ha de voler fer massa via, perquè la gent a vegades necessita més temps per pair el tema i no convé aturar el diàleg, sinó suscitar-lo per anar madurant les reflexions que el llibre proposa.
            Finalment assenyalàrem les dates de les reunions del primer semestre de 2015, que seran, si no hi ha forces majors, el darrer dijous de cada mes a partir de les 10 a Monti-sion.
            El dinar va ser un dinarasso de Nadal
-------------------
            El tema proposat per a la pròxima reunió, que serà dia 29 de gener, és el següent.
1ª part No ens volem perdre el tema que en Tomeu Bennàssar tenia ja preparat per a exposar a la reunió de desembre i, per tant, hem decidit que ell ens presenti la seva reflexió:
QUINA PASTORAL HEM DE PROMOURE. Punt de partida: Paraules i fets/signes del papa Francesc: Jesús “primerea”... Com “arribam” o “no arribam” a les persones que no s’acosten a l’església...?  A qui escoltam... que no ve per la parròquia?

2ª part En Llorenç Lladó dirigirà el quart tema del llibre “Grupos de Jesús” que es titula “Pedid, buscad, llamad”, perquè el facem nosaltres mateixos, com si fóssim un “grup de Jesús” de les nostres parròquies. Així experimentarem nosaltres mateixos el mètode de treball d’aquests grups.

3ª part. Intercanvi d’informacions.

A les 13:30 dinar

Sebastià Salom, coordinador del col·lectiu



 1ª)


Preveres de Part Forana                                             19 de novembre de 2014

            Pròxima reunió: Dijous dia 27 de desembre a les 9:30 a Monti-sion

            Companys del col·lectiu:
            Com ja ho sabeu els qui vàreu ser presents a la reunió del passat mes d’octubre, i per a informar els qui no hi éreu, en Toni Garau va insistir que trobava que s’havia d’elegir un nou coordinador. La votació va ser molt renyida i per un marge molt petit de vots vaig resultar ser el més votat.
            Si no ho record malament, acordàrem que convidaríem en Toni Vadell perquè vingués a la reunió del mes de novembre i ens explicàs com ha anat el Congrés d’Evangelització i ens digués si hi ha algunes perspectives de futur.
            Però resulta que el dijous dia 27 hi ha d’haver una reunió del Consell Presbiteral i que en Toni Vadell hi haurà d’assistir per raó del seu càrrec. Per tant, ja no l’he avisat per venir a la reunió de Part Forana.
            Així i tot el primer tema de la reunió podria ser el Congrés d’Evangelització, i després un segon tema que es va proposar és sobre dos llibres d’Antonio Pagola “Grupos de Jesús” i “Volver a Jesús”.

Ordre del dia:
            - Trobada a les 9:30 a Monti-sion de Porreres, per començar a les 9:45.
            - 9:45 : Els qui varen assistir al Congrés d’Evangelització podrien fer un resum de les ponències i dels tallers, i compartir les seves impressions i valoració.
            - 11:30: Aturada per estirar les cames i prendre un cafè.
            - 11:45: Els qui tenguin algun d’aquests llibres d’en Pagola “Volver a Jesús” i “Grupos de Jesús” són pregats de dur-los a la reunió i explicar el seu contingut.
            - 13:00. Decidir la data de la pròxima reunió. (Dia 18 de desembre hi ha reunions d’arxiprestat, dia 25 és Nadal, dia 1 de gener és Cap d’Any. Per què vaig apuntar que hauríem de parlar de dia 30 de desembre?)
            - 13:15: Altres informacions.
            - 13:30: Dinar

            Atentament, Sebastià Salom


Nota. Si qualcú vol escoltar les tres ponències del Congrés d’Evangelització podeu clicar a la pàgina web de la parròquia de Porreres i a la portada les trobareu, a continuació d’una ponència sobre el bisbe Campins, de quan havia estat rector de Porreres: www.parroquiadeporreres.com